Intervju – Ewen Bremner

Originalna postava “Trejnspotinga”, jednog od najuticajnijih britanskih filmova devedesetih, rađenog prema istoimenom romanu Irvina Velša, vratila se posle 20 godina na veliko platno. Režiser Deni Bojl okupio je Juana Mekgregora (Renton), Džonija Li Milera (Sik Boj), Roberta Karlajla (Begbi) i Juena Bremnera (Spad) i po Velšovom romanu “Porno” snimio brutalnu crnu komediju “T2 trejnspoting”, u kojoj se prepliću tuga, gubitak, radost, osveta, mržnja, prijateljstvo, ljubav, čežnja, strah, kajanje, samodestrukcija i – smrtna opasnost. Život glavnih junaka, zavisnika od heroina u siromašnom delu Edinburga, deluje kao da se ništa nije promenilo tokom 20 godina.

Škotski glumac Juen Bremner (45), koji igra Danijela Spada Marfija, za naš list kaže da je prvi dan na setu bio veoma emotivan. Svi su bili razneženi jer su pre 20 godina dobili uloge kao divan poklon, a sada su ponovo radili zajedno. Na pitanje koje mu je glavno sećanje na “Trejnspoting”, Bremner za “Novosti” odgovara:

– Film je bio izvan svačijih shvatanja i očekivanja, a tajming je definitivno bio bitan deo. Čitav deo društva je bio potpuno nevidljiv u medijima. Nije se čuo glas ljudi koji su živeli u svetu autsajdera i ništa nije govorilo da oni imaju šta da ponude osim očaja, degradacije i depresije. A onda im je, iznenada, dat glas i postali su oni u čijem društvu svi uživaju.

* Kada ste shvatili koliko je film postao uspešan?

– Samo je rastao i rastao. Ljudi su se umereno interesovali. Onda su naišli na kultnu knjigu i pomislili: “Ha, ovo izgleda zanimljivo”, ali nakon što su pogledali film, bili su zapanjeni. Prvo sam primetio potpune neznance kako mi prilaze na ulici. To je za mene bilo dezorijentišuće i tada nisam bio spreman na to.

* Šta vam znači lik Spada?

– Deni mi je dozvolio da idem daleko koliko želim, do same granice. Posle dve decenije, vidimo da godine nisu mazile Spada. Borio se sa zavisnošću veliki deo tog vremena, neprestano padajući nazad u ambis, iako sada ima sina i partnerku od koje se udaljio. Pokušava da se sabere, ali ne naročito uspešno.

* Koliko je bilo bitno imati Bojla ponovo za kormilom?

– Apsolutno ključno. On shvata svu težinu očekivanja koja ljudi imaju za ovaj film i njegov značaj u pop kulturi. Bilo bi jednostavno da je samo koristio prvi film kao šablon. U T2 nijedna scena nije ono što biste očekivali, na svaku je reakcija: “O, Bože, u šta tačno gledam”. To nije jednostavan trik koji se može održavati 90 minuta. Nije prošao nijedan dan na setu, a da nisam pomislio: “Deni, kako ti je zaboga pala na pamet ovako genijalna kompozicija?”

* Da li je film prikazao pozitivnu sliku Škotske?

– Rekao bih da je on internacionalni svetionik škotske kulture. Često srećem ljude koji su se preselili u Škotsku zbog tog filma. Prikazali smo najgrublje i najteže ćoškove Edinburga, ali ih je Deni oslikao kao najegzotičnija i najuzbudljivija mesta na svetu. Možete se lakše poistovetiti sa momcima u “Trejnspotingu” nego sa škotskim tradicionalnim plesom, bacanjem balvana ili škotskom kašom.

* Koliko ste uticali na Spadov izgled?

– Ne baš. Deni je detaljno u glavi izmaštao čitav svet estetike pre nego što je snimanje počelo, a dizajnerka je napravila kostime. Nisu mi bili autentični, jer sam odrastao tamo, u tom svetu koji je Irvin stvorio, i znao sam da su previše fini za to okruženje. Trebalo mi je nekoliko dana da počnem da cenim estetski realizam. Na kraju, smatrao sam da su kostimi poprilično kul. Nisu obični, ali ništa u čitavom filmu nije obično.

novosti.rs

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s